For good time and bad times - 2012

Trots att jag inte ville släppa 2011, vilket är ett av mina favorit år (om man ens kan säga så?) så var det bara att göra det bästa av saken. Linn rivstartade med att fylla 18 redan den sjunde vilket vi firade & tio dagar senare var det min tur. Januari innehöll även våran så kallade "krökvecka" och jag gjorde även min BJ debutt. 
Februari blev som vilket månad som helst. Utgångarna fortsatte och lika så festandet. Det var väl mitt sätt & även mina vänners sätt att slappna av. Sen har vi det datumet många singlar fruktar, 14 februari, alla hjärtans dag. Den dagen spenderade jag på Dragon Palace med fina vänner. 
Konstrasten med Mars 2011 & 2012 var väl att jag endast befann mig på hemma plan detta år. Bryggmyset började uppstå lite och även williams kvällarna fortsatte. Jag bodde praktiskt taget på Williams.
Efter att haft några betydligt lugnare månader så kom April och det betydde även Påsklov. Spenderade hela det lovet med min vapendragare Johanna på Williams, olika krök osv. Vi tog vara på det lovet på det sättet. Vi hade även en collage fest i Skyttorp som slutade med en lite roligare bussresa till stan. Valborg intog Uppsala stad och den här valborg var betydligt bättre och varmare än förra årets.
Jag har alltid tyckt om Maj för Maj betyder mycket sol, varmare & ännu närmre sommaren. Äntligen fyllde nästa person år i klanen vilket var Lovisa. Vi firade henne med att kidnappa henne. Vi fortsatte med att utöka bryggmyset med vattenpippa och en dag for vi även till Stockholm. Där hamnade vi grönan för att kolla på Maskinen (en av dom bättre konserterna jag varit på) & sedan på ett xantal pubar. Månaden avslutades med att fira Andrea gånger 2.
Frihet måste ju vara det bästa ordet att slå ihop Juni med. Jag började Juni med att se mina änglar Terese & Matilda ta studenten. Spenderade även hela kvällen hos Matilda innan jag fick skjuts hem. Sedan var det min tur att få sommarlov och jag kan inte beskriva hur välbehövligt det var. Vi hann med spontan grillkvällar och torpfester innan jag spenderade tre dagar ute på gräsö med mina otroligt fina vänner där jag firade midsommar. (peace and love bilderna hamnade med i juli) 
Juli månad var en av mina absoluta favorit månader. Innan den anlände avslutade jag juni i Borlänge på Peace and Love vilket var hur bra som helst. Annars rivstartade jag Juli med en sambovecka med Johanna & Andrea då vi hade mitt hus för oss själva. Vi hann med ett x antal krök, fira mickis gånger två och någon myskväll. Efter en och en halv vecka flög jag ner till Göteborg för att kika Gothia med mina föräldrar och jag avslutade Juli med en vinkväll med Elin som slutade med utgång.
Som vi längtade efter Augusti i ca fyra månder. Det innebar Alanya med världens finaste vänner. Det kändes så bra att vara tillbaka. Drog nitlotten att bli sjuk där nere men det gick bra ändå. Väl hemma väntade min tredje Vernoica Maggio konsert på ett år med Ellen & behöver jag ens nämna att det var lika magiskt som vanligt? Även jag och min tjejer drog ihop en mini kräftskiva utan kräftor och avslutade det med en utgång.
Förutom att Johanna fyller år i September så var det en av mina sämre månader. Vi firade i alla fall henne gånger två och det som fick avsluta månaden var en utgång med fina Lisa & Jennifer. Vilket var så välbehövligt.
Oktober innebär att ett stort antal av det flesta jag känner fyller år då. Det är även min offeciella fikamånad och så blev det i år igen. Evelina fyllde år och vi överraskade henne med tårta i skolan och vi fick även höstlov. Eftersom inte alla fick gå på BJs maskerad så hade vi en mini maskerad med middag & spel hemma hos Lisa. Någon dag senare firade vi Evelina och oktober slutade mitt under mitt höstlov.
November kom med storm och vi började närma oss slutet av året. Mina två goda vänner Emma & Ellen fyllde äntligen 18 år vilket skulle firas. Började med Ellen hemma hos henne där en riktigt bra kväll blev till. Vi höll oss i Vattholma hela kvällen med bra människor. Helgen efter firade vi Emma & Matilda där lekar utspelade sig och vi avslutade allt på Salu. Annars var det som vanligt. Skola & utgångar hit och dit.
Jag som finner snö väldigt äckligt och obehagligt tycker ändå att December månad är så himla mysig. Med advent hit och dit, julafton osv. Månaden rivstartade med det störta firandet för året. Våran Emelie fyllde äntligen 18 år och sist ut i klanen. Det blev middag & sedan en utgång på det. Även skolan fick mig att vilja sova i hundra år men när jullovet titta fram kunde man inte känna mer en lycka. 

Mitt år har varit som dom flesta, väldigt upp & ner. Men jag är nöjd och hur klyschigt och otroligt töntigt det låter så avslutar jag med: Nu gör vi 2013 bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: