Överlag var jag som allra lyckligast

Rivstartade mitt år med ett guld i Storvretacupen med mina små tjejer. Direkt efter det väntades en lång tågresa mot Borås där Josef fint stod och väntade på mig. Spenderade många dagar där med han. For hem och fick en iPhone, passade på att fylla år och även ha en tjejmiddag dagen till ära. Fick något spontant ryck och helt plötsligt lämnade jag frisörsalongen med en lugg.
Februari gled in med storm. Jag och min dåvarande klass tog oss till Stockholm där vi fick besöka Fotografiska och SVT. I samma storm förlorade jag vänner och fann nya. Det blev promenader med disell och Michaela och jag avslutade ett sportlov med tre andra tjejer och en alanya resa bokad. Då var jag lycklig.
Mars är den månad jag spenderat minst på hemmaplan. For med två andra familjer till Thailand där vi spenderade nästan tre veckor. Först på Koh chang och sedan i storstaden bangkok. Denna semester innehöll shoppnig och massa massa sol. Fick även rida elefant för första gången. De få dagar jag var hemma spenderades på ett eller ett annat sätt med Jennifer och Fanny.
Vi tog oss till April månad där allt häng på bryggan började. Vi fick påsklov och jag satte mig på ett plan till Borås för att vara där hela lovet. Blod, svett och tårar beskrev vi våran vecka tillsammans. Då även vi inte kunde hålla sams hela tiden. Väl hemma firade jag valborg hemma hos Jempa med så många andra. Det var en fin valborg, trots att den var kall.
Här fortsätter vi med en fin månad. Flera dagar med Jemps och Fanny bockades av. Äventyr efter äventyr åkte jag upp till Mora för att se lillasyster spela innebandy. Jag spenderade många timmar med Ellen och alla våra fikor. Maj kom med värme, vilket var så efterlängtat!
Sen kom efterlängtade Juni med ett sommarlov. Vi firade Madde som blivit 17 år och även jag gjorde en förändring i mitt liv. Brunett och page fick det bli, denna gång inte allt för spontant. Josef kom till Uppsala och spenderade massa dagar med mig. Fick fira midsommar med han då han faktiskt fått alergichock och allt var mitt fel.
Och så kom Juli. Jag började månaden med mina tre andra vänner och resan till alanya. Träffade en dansk som blev min man för veckan. Kan varit en av dom bästa veckorna i mitt liv. När vi sattit fötterna på svenskmark igen så firade vi Mickis som fyllde 17 och sedan åkte jag på en weekend till Gotland för att koppla av lite. Hem igen för en vecka ensam hemma som slutade med fester ute i Bälinge. Avslutade månaden på Gotland igen för massor med Rehab.
Vi kan nästan döpa Augusti till farväl istället. Började med en vistelse i Stockholm för en hejdå lunch med Emma. Sedan skulle vi fira av Sydney som även kände för att lämna oss i några månader. Detta gjorde vi med en kräftskiva. Sedan var det Emmas tur att lämna oss. Det blev en spårad kväll och ett gott slut. Eller kanske inte. Slutade med att jag somnade gråtandes i Simons armar då jag insåg att Emma skulle faktiskt lämna oss.
I september månad fyller Johanna år. Vi samlades och åt middag och firade hennes sedan  hos bästa Mattias. Veckan efter det stod jag med tårarna i halsen och halv grät till Håkans fina röst när han hade konsert på Grönan. Det var sju dagar efter det som jag skulle fått sätt Maggio men blev inte insläppt. Sydney kom hem över en helg och jag hann med en fika med henne innan jag drog till falun för att kolla innebandy.
Oktober blev en bra månad med bland annat massor av fikor. Även då satte jag mig på ett plan och möttes upp utav världens finaste leende. Blev kvar i borås en helg som vi tog vara på ordentligt. Veckan efter det agerade jag modell åt Ellen för att sedan bli full som en superhjälte på en maskerad. Jag tyckte om oktober riktigt mycket.
När November tog plats befann jag mig i London med min syster och mamma. Där spenderade jag en del av mitt höstlov med shopping. Vi överraskade Ellen med en middag när hon hade fyllt år och sedan fick vi agera modeller för Johannas praktik. Även första snöfallet kom.
Snön stannade inte länge och December blev mer som en vår månad. Ellen och jag satte oss på ett tåg till Norrköping och fick se världens bästa Veronica. Jag var fulländad. Vi firade Emelie som är den sista som fyllde år bland oss. Hamnade i Diös med några söta pojkar och mer minns jag inte. Julen firades hos farmor och farfar till en början och sedan hemma. Ingen vila blev det då Storvretacupen tog plats i Uppsala och jag bodde i hallarna. Nu är det nyår. Snart nytt år och nya möjligheter. Men ändå vill jag inte lämna 2011 riktigt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: